Att känna sig nöjd

Semestertiderna är över.. Fyra veckor av ren glädje har flugit förbi, jag har verkligen njutit i stort sett av hela min lediga tid. Jag har tagit vara på tiden på ett sätt som många inte vill kalla "semester". Jag har dansat på kusten, i Karlstad, Malung och Sunne.. det har varit varierande, bugg, dirtyFox & lite disco-disco! Jag har fått träffa människor som gör mig glad! 
Men om jag tagit mig tiden till att va "ledig" nej, de vill jag inte påstå. 

Dagarna har varit fullspäckade med aktiviteter och som tur är har jag tagit ledigt ytterligare en vecka i september som då kommer gå i uppladdningens tecken. Jag tar med min äldsta syster Elin för en vecka på Kreta! En vecka som kommer bestå av ansamling av kraft och energi för att orka med ytterligare ett år av arbete. 

Så ni vet ju hur jag är, ni som läst mina tidigare inlägg om att gå ner i vikt och bli smal..(på tal om utomlands resa och att gå i bikini).

-Hur blir de nu om jag ska utomlands och inte går på någon diet?! 

De går kanon bra! 
Jag tränar, äter, lever, dansar, mår bra! Jag försöker komma iväg på minst en promenad om dagen.. Jag försöker kolla samtliga innehållsförteckningar så de skall innehålla så lite socker som möjligt! Vissa dagar unnar jag mig socker, en glass, dricka, choklad eller något annat gott, sen ska jag försöka börja med att äta mer ordentligt, nu den senaste tiden har mat inte lockat mig något vidare.. Jag har såklart ätit ändå.. Men det viktigaste hos mig är att försöka att inte äta för sent på kvällen!!! 
Förutom promenader försöker jag ta mig till gymmet en stund, gå på ett pass Zumba eller någon annan rörelse-träning.. När jag ändå är där passar jag på att lyfta lite skrot innan jag hem går...  Jag kanske inte är i min toppform när jag åker till Kreta, men jag har i alla fall börjat! 

Däremot insåg jag idag att min pappa väger mindre än mig....! Jag väger runt 75kg, vilket jag vet och känner är alldeles för mycket! Och många tänker nu... Men det handlar inte om vikten i alla lägen.. Nej jag vet, men 75kg och 163cm lång... Ändå tycker jag väl inte att jag är vidare extremt tjock, klart magen hänger och låren går ihop och gäddhänget dallrar... Men jag tycker nog inte att de dallrar så pass mycket att de ska väga 75kg.. Jag undrar verkligen vart all vikt sitter? 
Nu är det nog en del av er som tycker att jag är hård mot mig själv.. Men det kanske är just de som krävs? 
Det finns "tjocka" människor som väger mindre än mig, och många säger, även jag en gång i tiden.. "muskler väger mer än fett", men jag vette tusan.. Jag lästen en artikel en gång om att skillnaden mellan fett och muskler inte är så jätte stor ändå, klart det är en skillnad men inte överdrivet stor! MEN muskler tar såklart mindre plats i jämförelse med fettet!!! 

Hela semestern har bestått av onyttigheter, ingen träning, god mat och alkohol! Så nu, lite mer än en vecka sen jag började jobba har jag ärligt nog varit riktigt duktig!! 
Ibland krävs en ordentlig förändring här i livet för att hjärnan och kroppen ska inse vad som egentligen är de bästa, även om det är svin jobbigt stor del av tiden! 

Men som min tatuering säger "The Walk of life" med min egna tolkning, "de som sker, sker. De som händer är meningen och allt blir som det ska, livets gång"... 

Här lägger jag ut en bild efter att jag tog sjuksköterske examen 2015 och hade gått på LCHF i 6 mån.. 
Där känner jag väl ändå att jag var på god väg!! Detta är absolut ingen bild jag skulle lägga ut om det var i nutid, inte ens om jag såg ut sådär nu... Men nu är det "då tid" så jag kunde inte bry mig mindre om vad folk ser och tänker! Jag vill inte påstå att jag var tjock eller smal där utan mer normal (vad de nu är, norm?) men att jag i huvudet kände mig nöjd och glad! De va skönt att ha en sådan känsla och det är ett jäkligt bra mål att ha, oavsett storlek på kroppen! 
Min motivation till att leva och att må bra men samtidigt kämpa till något bättre! 





1 Isafisa:

skriven

Fina fina Ida!

Jag känner igen mig i allt det du skriver. Vi får se till att ses på gymmet några eftermiddagar/kvällar i veckan. Saknar dig!

KRAM

Svar: Härligt att höra ❤️ jag ses mer än gärna!!! KRAM
Ida Björkman

Kommentera här: